• Участь у роботі ІІ Всеукраїнського форуму “Освіта для збалансованого розвитку”

    Педагогічний та учнівський колектив ліцею одним з пріоритетних завдань сьогодення вважають забезпечення збалансованого розвитку суспільства. З цією метою в ліцеї у системі проводиться навчальна та виховна робота, спрямована на впровадження сталого розвитку в життя кожної людини .


    З метою вивчення питань практичного запровадження принципів освіти запровадження принципів освіти в інтересах сталого розвитку вчитель ліцею Подлєсна Т.С. взяла участь у роботі ІІ Всеукраїнського форуму “Освіта для збалансованого розвитку”, який проходив за сприянням Міністерства освіти і науки України, Всеукраїнської екологічної ліги в квітні у місті Києві.

    /Files/images/_posilannya/20160414_125432.jpg
    Організацією "Вчителі за демократію та партнерство" спільно з Інститутом педагогіки НАПН України за підтримки Інституту інноваційних технологій і змісту освіти МОН України у рамках проекту «Освіта для сталого розвитку в дії» протягом 2013- 2014 року проводився конкурс-огляд загальноосвітніх навчальних закладів «Школа сприяння сталому розвитку». За результатами рішенням журі конкурсу-огляду «Школа сталого розвитку» 27 шкіл з десяти областей України отримали перемогу у конкурсі-огляді. Серед переможців і наш ліцей.

    На конференції, яка відбулась у жовтні у Львові «Теорія та практика освіти для сталого розвитку- 2014», школам – переможцям було вручено дипломи та пам’ятні знаки.

    /Files/images/освіта для сталого розв.png
    /Files/images/IMG_4731.JPG
    /Files/images/IMG_4711.JPG
    /Files/images/clip_image002.gif
    /Files/images/IMG_2096.jpg

    Школа сталого розвитку

    «Ми не успадкували Землю у наших батьків –
    ми взяли її в борг у наших дітей».
    В.І. Вернадський

    Сталий розвиток – загальна концепція стосовно необхідності встановлення балансу між задоволенням сучасних потреб людства і захистом інтересів майбутніх поколінь.

    Мета і завдання:

    Донести до учнів необхідність узгодження темпів економічного розвитку суспільства з господарською ємністю екосистеми. Сформувати поняття про необхідність збереження і відновлення природних екосистем та їхньої здатності до самовідтворення. Сприяти засвоєнню учнями базових понять сталого розвитку, наголосити на проблемі раціонального використання ресурсів, сприяти формуванню екологічного мислення у дітей.

    Формувати у учнів навички сталого розвитку в повсякденному житті.

    До навчального плану ліцею з 2012 – 2013 навчального року у 8 –х класах запроваджені “Уроки для сталого розвитку”, для учнів 9-х класів у поточному навчальному році працює гурток.

    Відповідно до листа Департаменту науки і освіти від 22.05.2013 №04-13/2453 «Про робочі начальні плани загальноосвітніх навчальних закладів на 2013/2014 навчальний рік» у 10А класі за рахунок годин варіативної частини введено курс «Формування здорового способу життя та профілактика ВІЛ/СНІДу» за проектом «Захисти себе від ВІЛ» - 0,5 год. на тиждень факультативно.

    Проблема збереження здоров′я постійно піднімається на уроках біології (7 – 11 класи), основи здоров′я (1 – 9 класи), в позакласній роботі.
    Учнівська конференція "Скажи СНІДу - Ні!". Позакласний захід «Хвороби чи здоров′я? Вибір за вами". Керівник Капустіна Н. О. Вчитель Лебедь Г.О.
    /Files/images/фото Н.М..jpg /Files/images/фото Н.М.jpg
    На уроці «Основи здоров'я». 3Б клас. Вчитель Лисенко Н.М.
    /Files/images/Фото Н М.jpg
    Для кожного мешканця Землі стійкий розвиток - це необхідність використовувати різноманітні ресурси, потрібні для повноцінного життя в такій кількості, щоб бути впевненим, що їх буде достатньо для всіх і сьогодні, і завтра.
    Щоб зменшити свій особистий вплив на довкілля, кожному з нас необхідно переглянути свій стиль життя та дати відповідь на питання: "Що я можу зробити для збереження ресурсів?"
    Саме з погляду економії ресурсів ми вирішили показати як можна речам, що раніше були у вжитку і стали не корисними, дати нове життя. Цьому присвячена виставка поробок учнів ліцею із пластика, скла, паперу, тканини. Скільки цікавих ідей! Скільки потрібних речей можна зробити з того, що ми викидаємо на смітник! А які сучасні сумки для багаторазового використання можна зробити та відмовитись від поліетиленових пакетів!
    Виставку поробок, що розмістилася у холі ліцею, вже переглянули всі ліцеїсти, наші батьки. Завітали до нас та ознайомились із експонатами учні Козачолопанського НВК, Дергачівської гімназії №3 та інших навчальних закладів району.
    /Files/images/IMG_0109.jpg /Files/images/IMG_0113.jpg
    /Files/images/IMG_0125.jpg /Files/images/IMG_0130.jpg
    /Files/images/IMG_0135.jpg /Files/images/IMG_0139.jpg
    /Files/images/IMG_0162.jpg /Files/images/P2240075.JPG
    Світ навколо нас
    Традиційним для нашого ліцею стала участь в екологічних акціях "Ми за чисте довкілля"
    /Files/images/DSCN0213.jpg /Files/images/DSCN0214.jpg
    /Files/images/IMG_0219.JPG /Files/images/IMG_0222.JPG

    Минулорічне листя ми компостуємо – це будуть гарні добрива для квітників!

    У листопаді на базі кафедри інженерної екології міст ХНАМГ відбувся науково - практичний семінар "Науковий міст", у якому брали участь учні Харкова та області. Учениця 11Б класу Дергачівського ліцею №2 Кобяковська Анастасія представила свій проект "Утилізація побутових відходів Харківської області" (керівник Лебедь Г.О.)
    Кожен клас ліцею має свою клумбу. Учні самі заготовляють насіння, весною висівають у грунт і все літо доглядають за квітниками.
    /Files/images/P7296634.JPG /Files/images/P7296636.JPG
    /Files/images/август-октябрь 2011 003.jpg /Files/images/784303027.jpg

    Разом з гостями було закладено алею Слави, де висаджено 120 саджанців берізок, дубків, лип, горобини. З того часу учні ліцею постійно доглядають за деревцями. Тепер на території ліцею ростуть 184 дерева (липи, яблуні, каштани та ін.) віком 50 – 30 років, та молоді деревця, за якими доглядають учні.

    /Files/images/P4266032.jpg /Files/images/P4266021.jpg
    /Files/images/P4266036.jpg /Files/images/P4266004.jpg
    /Files/images/IMG_5980.jpg
    /Files/images/IMG_5985.jpg

    Здоров'я

    Формування здоров’язбережувальної компетентності в учнів початкових класів шляхом використання елементів рекреаційної технології

    Вирішенню цієї проблеми сприяє впровадження на уроках елементів рекреаційної технології, що допомагає учням у виробленні правильної постави; сприяє розвитку кістково-м’язової системи; розвитку рухового апарату; емоційному заспокоєнню.

    Великого значення вчителі початкової школи надають фізкультпаузам (2-5 хв.) спрямованої дії у вигляді м’язо-суглобної та дихальної гімнастики, що супроводжуються виголошенням учнями окремих звуків, текстів, лічилок, кричалок.

    /Files/images/IMG_0334.JPG /Files/images/P1220133.JPG

    На уроках широко застосовуються всі елементи рекреаційної технології. Мішечки із сіллю, які утримують на голові учні під час роботи на уроці, вправи для очей, рук, ніг. Для стоп ніг застосовуються дерев’яні колодки, колючі килимки. Широко використовується природний матеріал (каштани, шишки, горіхи…) для вправ рук.

    /Files/images/PB093749.JPG /Files/images/PB093750.JPG
    Стосунки
    Учні ліцею опікуються ветеранами та людьми похилого віку, які проживають в мікрорайоні ліцею. Це і допомога по господарству і вітання зі святами і просто дружня розмова.
    /Files/images/IMG_6135.JPG /Files/images/IMG_2347.JPG /Files/images/30042013639.jpg
    /Files/images/DSCN0539.JPG /Files/images/IMAG18141.jpg /Files/images/IMG_6166.JPG

    Учні ліцею – беруть участь у проекті «Розвиток волонтерства в Харківському регіоні» під патронатом Харківської обласної громадської організації «Асоціація в підтримку громадських ініціатив «АССА».

    В рамках вищеназваного проекту учні-волонтери 10 -А класу організували «комп’ютерний лікнеп» для пенсіонерів ( в нашому невеликому місті відсутні курси, де можна отримати навички користування комп’ютером).

    Учні – за здорове споживання

    Учні ліцею щорічно беруть активну участь у Всеукраїнському конкурсі «Молодь тестує якість». Завданнями Конкурсу є підвищення обізнаності шкільної молоді щодо реалізації прав споживачів, розвиток уміння орієнтуватися на сучасному ринку товарів і послуг, виховання споживчої культури, громадянської позиції та усвідомлення власної ролі в підвищенні якості життя в контексті європейських стандартів.

    Учні індивідуально чи групами працюють над проектом -дослідженням якості товарів і послуг широкого вжитку. Результатами своїх досліджень учні діляться на загально шкільній конференції з іншими учасниками навчально – виховного процесу.

    Енергоефективні лампи – актуальна потреба сьогодення

    Питання енергозбереження та енергоефективності з кожним роком стають все більш актуальними. Вони важливі не тільки для держави та бізнесу, а й простих громадян. Питання енергозбереження – складова цілого комплексу завдань, таких як збереження невідновлюваних природних ресурсів, протидія змінам клімату, забезпечення енергетичної незалежності України.

    Вивчення питань енергоефективного освітлення, конкретної дії кожного з нас щодо зміни застарілих типів освітлення на сучасні, більш дружні до довкілля, зроблять наші спільні зусилля ще більш ефективними.

    В межах проекту «Трансформація ринку в напрямку енергоефективного освітлення», що впроваджується Програмою розвитку ООН в Україні, у ліцеї пройшов тиждень інформаційної роботи з питань енергоефективного освітлення, протягом якого проведені години спілкування з 1 по 11 клас.

    Під час занять вчителі спрямували дітей на подальше донесення отриманої інформації до батьків та інших дорослих з метою залучення їх до процесу поступового переходу до енергоефективного освітлення.

    Учні дійшли висновку, що позитивні зміни є результатом маленьких дій звичайних людей. І кожному треба долучитись цієї важливої справи вже сьогодні.

    Учні відзначили, що починати треба з себе, зі своєї родини. Одне з найперших завдань, дійшли висновку старшокласники – замінити лампи розжарювання на енергоефективні у класних кімнатах.

    Питання енергозбереження та енергоефективності було винесено і на батьківські збори, які пройшли минулого тижня по класах.

    /Files/images/IMG_6467.jpg /Files/images/IMG_6503.jpg
    /Files/images/IMG_6445.jpg
    Кiлькiсть переглядiв: 0